Gure metodologia euskaraz
komunikazio-beharretan oinarritzen dugu.
- Mailaren arabera gero
eta diskurtso osatuagoak eraikiko ditu ikasleak.
- Talde lana eta beste pertsonekin batera, elkarreraginez indartuko
dute ikasleek komunikazioa.
- Hizkuntzaren funtzio, egitura, estrategiak eta abar, errepikatuko
dira behin eta berriz baina beti hizkuntzaren kalitatea hobetuz eta
sakonduz.
- Arreta berezia ere emango diogu bakarkako lanari.
Irakaslearen papera
- Irakasleek ikasleen behar
komunikatibo eta helburuak ezagutu behar ditu, ikasleen iritziak kontuan
hartuta.
- Irakaslearen protagonismoa ikasleei laguntzean bakarrik mugatuko
da.
- Irakaslearen paper nagusia ez da ezagutzak irakastea, ikaslearen
ikasprozesua bideratzea baizik.
- Gelatik kanpo antolatuko ditu klasearen dinamika eta ikastaldearen
nortasuna, zein egindako lanak aztertuko ditu.
- Gelaren barruan, gidari, informatzaile eta ebaluatzaile izango da,
beti hobekuntzak ezartze aldera.
Ikaslearen papera
- Bakarkako lana. Klase-orduez
gain, hainbat ordu beharko ditu bakarrik, taldean eta irakaslearekin
ikasitakoa berrindartu eta sendotzeko.
- Autoikaskuntza. Norbere ikas estrategiak eta autonomiari gaitasuna
garatu beharko du.
- Motibazioa. Motibatuta badago, ikas prozesuaren protagonista izango
da.
Prozedura metodologikoa
- Informazio hutsartea.
Komunikazioa gertatzen da informazioa trukatzean.
- Trukaketa. Datuak elkartrukatu egin behar dira
- Eginkizuna. Lortutako informazioak zerbait egiteko erabiliko da.
Komunikatzeko gogoa sortzen
duten ekintzak egingo ditugu, zerbait lortzea duten helburuekin, komunikazio
eraginkorren bidez, hizkera normalaren erabilera eta jariotasunen
bidez.
Ikasleak jarduera eta ekoizpena
kontrolatuko ditu. Komunikatu ahal izateko mezu ulergarri, esanguratsu,
natural eta ugaria jasoko du, talde lanean, bakarrik eta akatsak kontrolatuz.
Metodologi hau atazetan oinarritutako
irakaskuntzan garatuko dugu:
1.- Helburu, egitura eta
lan-sekuentzia
2.- Hizkuntza ikastera zuzenean bideratua
3.- Bizitza errealeko komunikazio-prozesuak
4.- Ikasgelan bereziki jarduteko ekintza.